onsdag 23. juni 2010

St.Hans aften!!!

Det første jeg tenker på når jeg hører ordet St.Hans aften , er de flotte og minneverdige aftenene jeg tilbrakte i min barndom sammen med min Farmor og Farfar, på Aksnes rett utenfor Haugesund.

Da jeg var liten, tilbrakte jeg flere uker av sommerferien min der, kun vi tre. Vi bodde i det nydeligste sommerhuset, med den fineste hagen, rett ved sjøen og vår lille motorbåt, som jeg var fast styrmann på!
Jeg og Farfar sjøsatte den hver sommer. Og jeg og Farmor gikk lange turer der på landet, og pratet om alt mulig, særlig naturen og blomster.
Og St. Hans aften tok vi gjerne båten ut i Førdesfjorden, fant oss en fin plass og brant bål.

Magisk var det :)

Aksnes finnes ikke mer for oss, det måtte bli solgt. Men minnene lever alltid!

Men vi kan lage nye minner vi!
Idag skal jeg og barna ut til Beppe, på Hommersåk.

Vi skal feire sammen med naboene til Beppe, sette sammen langbord, og grille med naboene på gården, og på hyttene der ute. Voksne og barn skal kose seg. Vi skal ha store bål også. Skrekk og gru, ifjor var jeg ganske nervøs for de store bålene. Det var da, som nå, ganske tørt på bakken etter lite nedbør. Men bonden, tok det hele med ro og bare lo av meg. Så vi satser på at det går like fint i år igjen.

Ha en strålende aften !

2 kommentarer:

Unknown sa...

God kveld!
Så koselige minner du har om barndommen og besteforeldre, herlig ♥ Er godt med slike minner:)

Håper du får en fin St.Hans feiring i dag...

Klem Line

Lykkeliten sa...

Heisan!
Håper du koste deg i går. St.Hans er en koselig aften med mange gode barndomsminner for meg også. Vi har alltid vært utpå med båt, og til tross for at min datter og jeg kom rett fra Hellas i går ettermiddag bar det rett på sjøen!
Koste oss med reker og nøt synet av alle båtene og feststemte mennesker og bål på strender vi passerte.

Klem Lykkeliten