tirsdag 7. september 2010

Modellbygging og hverdagen...


Ukens oppgave er godt igang, travelt som vanlig. Jeg holder på å lage en modell av et Blackbox teater, med 100 sitteplasser, og jeg grugleder meg til å se resultatet.
Enten jeg vil eller ei, må alt være ferdig til mandag, og da blir modellen fotografert. Da skal jeg vise den frem til dere.
Merk: det er første modellen jeg lager helt selv, så ikke ha for høye forventninger her :)


Som vanlig har jeg altfor liten tid. Er ikke så lett med skolearbeid når jeg har ett barn som holder på å venne seg av med bleier (her er det ikke bare tiss som kommer i buksa nei), ett barn som må ha hjelp med leksene (alle foreldrene har fått streng beskjed om at alle MÅ lese med barna sine hver kveld, og hjelpe med alle leksene selv om de er gjort på skolen) og ett barn som får en del jeg-bestemmer-over-meg-selv-øyeblikk for tiden.
I tillegg til foreldremøter, vasking av en god del ekstra klær, og alt det vanlige husarbeidet.

Og så vil de jo ikke legge seg tidlig, slik at jeg får holdt på med oppgavene. "Jammen det er jo sol ute mamma, hvorfor skal vi legge oss midt på dagen?"
Selv om klokka er halv åtte. Hva kan en si.
Boklesing hjelper jo veldig godt. Da pleier som regel den ene å sovne, og den andre får lese akkurat den boka hun vil selv, uten innblanding fra søsteren (ja for det er jo èn av de tingene de kan krangle om for tiden) Og etter boklesing, og lekselesing, ja da er klokka gjerne 9 eller 10, og DA, da kan endelig mor begynne på skoleopppgavene sine.
Snork. Og det er jo veldig mye jeg får gjort da, siden jeg har vært oppe siden 6, og ikke er det minste trøtt :)

Ha en strålende dag!
Liza

Ingen kommentarer: