mandag 20. desember 2010

Daff søndag og ett nytt år i vente...


Igår hadde vi en skikkelig lat søndag. Snøen har lagt seg godt til rette her i Stavanger, til de små sin store glede. Det er jo ikke helt vanlig med snø her, men det blir absolutt satt pris på. Jentene gikk ut alene og akte, mens mamman tok det helt med ro hjemme. Første gang minsten var ute på egenhånd, men hun har en veldig flink storesøster som passer på. Faktisk to! men hun er ikke så veldig opptatt av å passe på da...
Det var litt rart, men litt godt også, å sende de små ut helt alene. Men det er litt bra for de også, å klare seg litt selv :)


For å være helt ærlig, så er jeg vel bortimot den eneste i blogglandia som ikke har pyntet særlig til jul.
Her er det kun én trollhassel med litt pynt, og denne vimpelen jeg har fått fra Åhléns.
Dette skyldes ikke at jeg ikke gleder meg like mye til jul, som alle dere andre. Men det skyldes rett og slett at jeg ikke har hatt tid til dette pga eksamen og skoleabeid, i tillegg til at viljen ikke har vært helt til stede denne julen, i og med at vi må flytte herfra til sommeren.

Det er ganske vemodig å tenke på at det er siste julen vi tilbringer i dette huset som vi har blitt så glad i. Og at vi blir tvunget til å flytte pga økonomiske årsaker. Sånn er det å skille seg.

Heldigvis er jeg en evig optimist som velger å ikke tenke på det negative, men heller å fokusere på det positive. Så vi velger å glede oss til å flytte, og til å begynne på et nytt kapittel i livet vårt, i en ny by. 

Vi må nesten tenke slik, for det er en stor jobb som ligger fremfor oss: Jeg skal avslutte studiene mine, jeg har store skoleoppgaver og avsluttende eksamener til sommeren, så må huset ut for salg, ha visninger og tilslutt selge huset, pakke ned alt rett etter eksamen, og flytte langt avgårde. Faktisk til andre siden av landet!  Så må vi finne nytt hus til oss, finne ny skole og barnehage til alle barna , samt finne en jobb til meg selv. Mye på agendaen for 2011.

Og så satser vi på at 2011 blir et langt bedre år for oss, med mye gøy og spennende i vente :) Én ting er jeg ihvertfall veldig glad for, og takknemlig for,- og det er jentene mine <3 og familien min! 
Jeg er veldig glad i dere!


Juleklem fra Liza

Ingen kommentarer: