onsdag 9. mars 2011

Nye vårlige puter i stua!


Ja! Jeg har putedilla. Hvem har ikke det. Det er jo den enkleste måten å fornye stua si på. Trikset er å holde vegger og store tekstiloverflater (som gardiner og sofa) i nøytrale og evt lyse farger. Og en kan slå seg løs med fargene på puter og pledd, alt etter humør og sesong.


Det er ingen hemmelighet at jeg liker rosa, og pastellfarger. Men jeg er også glad i kontrasten mellom lyst og mørkt, og "pene" materialer og "grovere" materialer.
Hos meg finner en både en feminin stil, og en mer maskulin stil. God blanding.


De runde putene fant jeg på Kremmerhuset. Sølvfatet har jeg arvet av min kjære bestemor. Og den fine kubbelysholderen og den kremfargede blomsterpotten, eksisterer ikke mer fordi noen rampunger lekte telt under bordet idag, og fatet landet opp ned på gulvet...
Slikt kan skje.
Men det betyr nok, at jeg desverre, til min store fortvilelse, nok må ut å finne en ny lysholder og blomsterpotte. Huff da, så synd.....
Liza

6 kommentarer:

Anonym sa...

Flott krok :D
ønsker deg en fin kveld
/myr

Anne Lise Johnsen sa...

Puter er både dekorativt og koselig, enig med deg! Ønsker deg en fortsatt fin kveld :)

Unknown sa...

For noen herlige puter! Kunne tenkt meg noen vårlige puter her i sofaen også :o)

Klæm

tonje boganes sa...

Koselig stue og herlige puter!

Anonym sa...

Koselig stue:) Kan jeg spørre hvilken farge du har brukt på veggene?

Liza sa...

Hei anonym!
Dette er fra min gamle stue. Fargekoden er, om jeg ikke husker helt feil: NCS S1005-Y30R

Liza