fredag 25. mars 2011

Nytt kjøkken!


Ihvertfall i mine drømmer :) Men det skal ikke mye til før kjøkkenet føles nytt ut ihvertfall.

Jeg har gått til innkjøp av en ny stol! Som er så utrolig god å sitte i at ingen andre får lov å sitte her. 
Uten at de har vasket hendene sine da. For her er det et hvitt trekk på stolen. På et kjøkken. Der det bor tre barn! Skjønner?
Heldigvis er det vaskbart. Ellers hadde det blitt et umulig prosjekt...


Da jeg kjøpte stolen (som jeg har hatt lyst på lenge nå...) så kjøpte jeg faktisk to. De gamle var begynt å bli slitne, og trengte å byttes ut. Dårlig kvalitet uansett, men det er en annen historie.
Da jeg hadde skrudd opp den ene og satte den på plass, så skjønte jeg fort at her var det ikke plass til to :(
Nei og nei. Bena under bordet er plassert slik at det blir for trangt.


Og min umiddelbare reaksjon var da at her er jeg bare nødt til å kjøpe et nytt bord! Noe jeg også har hatt lyst på en stund nå...
Ja for det er jo veldig fornuftig å kjøpe et nytt bord nå som jeg er student, og er på flyttefot og ikke vet om jeg har plaass til en spisestue i det hele tatt. Så den ideen måtte jeg bare slå raskt fra meg.


Fornuften seiret. Heldigvis. Den andre stolen blir returnert snarest. Før jeg ombestemmer meg :)


Uansett er det vårlig her nå på kjøkkenet. En dæsj av lilla. Utsikten utenfor vinduet er det verre med. Ikke bare grått og vissent løv, men en mindre tiltalende samling av skrot (barneseng, gressklipper, trillebår osv) hos naboen ødelegger litt av idyllen.  *hint hint* :)


Men det lurer seg frem noen spirer her og der. Jeg ser de nok. Og imorgen skal vi skru klokka en time nærmere sommeren! Jippi :)

5 kommentarer:

Mamsens hus sa...

Så fin stol du har her. :)
Ha en god helg!

Kristine sa...

Den runde lilla puten var nydelig, hvor har du fått tak i den?

Liza sa...

Hei!
Den er kjøpt på Kremmerhuset :) De har i rosa og grå og turkis også, om jeg ikke husker helt feil nå :)

Yuy sa...

Hei!:)
Hvor har du kjøpt stolene, og hvor mye kostet de? De var rett og slett nydelige! :)

Liza sa...

Hei og hopp!
Stolene er kjøpt på Ikea! Helt ok kvalitet, eikeben, og vaskbart trekk. Som er ganske lurt :)
Stolen kostet 7-800kr, og trekket 200 om jeg ikke husker feil.
Og veldig god å sitte i :)