fredag 4. november 2011

Endelig varmt vann!


Hurra! Endelig har vi varmt vann igjen!
Ja det er jo bare typisk min flaks. Her har vi gått og gledet oss til å bade i det nye boblebadekaret, i det nye huset, og så fikk vi étt bad. Ett eneste bad, før varmtvannsbeholderen røk. Og så er den nesten ny!

Hver gang jeg tok en dusj så røk sikringen. Jeg ventet noen dager på papsen som skulle komme og se på det, til helgen, men tilslutt gikk sikringen konstant. Da trakk jeg ledningen ut og begynte å ringe rundt.

Etter mye om og men bestemte jeg meg tilslutt å ringe produsenten av varmtvannsberederen. Høiax. Tilfeldigvis holder de til her i nærheten av Fredrikstad.

Jeg sjekket jo ut nettsiden litt først, der det står så pent at det er "12 års garanti på våre beredere".
Ganske så optimistisk så ringer jeg til salgssjefen. her går vi direkte til toppen :)
Og da jeg hadde forklart min sak, så blir jeg raskt avfeid med at  "nei, den garantien gjelder kun tanken den".  Og ikke varmelementet som hadde røket her.
Det var den optimismen.  Og garantien.


Etter mye om og men, og noen tlf til pappa. Så godt det er å ha papsen i nærheten!  så finner vi ut at vi får skifte elemntet selv, eller kjøpe ny bereder.  Akkurat som jeg har råd til å betale for det nå!

Og idet jeg ringer for å bestille et nytt element til berederen, så går det opp et lys for meg!
Aha, jeg har jo faktisk lest et eller annet sted at i forbrukerloven, eller kjøpsloven, så står det at en kan reklamere på en vare i inntil 5 år, for en vare som er ment i å vare lenger enn 5 år.
Jeg vet nå ikke helt om det var rette ordlyden, men slik ble det sagt inni mitt hode da...

Så- jeg ringte den samme salgssjefen igjen, i Høyax...

Meg: Hei det er meg igjen. Jeg som har en defekt bereder.

Salgssjefen: Å ja hei

Meg: Du, at jeg har undersøkt litt jeg. Og jeg vil heller reklamere på den berederen.

Salgssjefen: Åja vent litt, jeg skal overføre deg til en annen.

.....

En annen: Ja hei det er blabla (husker ikke navnet)

Meg: Ja hei du. Jeg har en ødelagt bereder som jeg gjerne vil reklamere på. Den er bare 2-3 år gammel.

Han andre: Ja men da bare ringer du en rørlegger, får den reparert , og sender regninga til oss.

Meg:....... *stum*

Hurra!! Så lett gikk det til altså. Det lønner seg å slå loven på bordet gitt. Da ble det andre boller ja.
Og nå har allerede rørleggeren vært her og fikset alt!
Så ikveld blir det bading i badekaret gitt! Gled :)

Ha en fin dag folkens
Liza

2 kommentarer:

Liza sa...

Kos deg:)

Gårdsjenta sa...

Så flott at det ordnet seg! :) Man må kunne loven og stå på krava ja, så ordner det seg :)