onsdag 22. februar 2012

På ønskelisten...



Ghost Chair står definitivt på ønskelisten min! Jeg synes denne stolen som er designet av Philipe Starck er rett og slett lekker.
Den er barokkinspirert, kombinert med det ultramoderne materialet polycarbonat. Kombinasjon gammelt-nytt er noe Phillipe Starck er kjent for.  Og det er noe jeg også liker :) Noe nytt, gammelt og annerledes.




Stolene fåes med og uten armlener. Transparente og fargede.
Fordelen ved å bruke en slik stol i interiøret er at den tar liten visuell plass. Møbelet den er plassert mot vil synes gjennom det transparente materialet, og en kan på den måten fremheve det andre møbelet. Likevel vil nok enhver gjest legge merke til den noe snodige gjennomsiktige stolen.
Den kan også fungere fint i små rom. 



Bildene er lånt  herfra



Jepp. Definitivt på min ønskeliste. Kanskje en vakker dag...

Ha en strålende kveld kjære leser :)
Liza

8 kommentarer:

Bringen Blomster sa...

Står på min ønskeliste også! :)
De er superfine!
-synnøve-

Ane sa...

Ghost stolene er rålekre! Lurer på enten eames eller ghost til spisestuen her- så de er litt på min ønskeliste og ;)

Lisette sa...

Superfine de stolene! La meg som følger...

Nina i Paradiset sa...

;)
Du bare skrev at du likte farger, og ikke at alt er hvitt.
Hvitt og svart, og alt i mellom er ikke farger, så lenge de ikke inneholder farger.
Hos deg er det veldig mye grått, og lite farger ;)
-Skjønner du hva jeg sikter til?
Du har det flott, altså, -ingen kritikk, men faglig sett er ikke de overnevnte FARGER! Det var bare det jeg ville ha frem. *smiler*
Ren grå, uten tilsatt farge= ikke en farge, men en gråtone.
;)

Liza sa...

Da har du nok ikke sett nøye etter inne hos meg. Stuen min er ikke grå, men mørkeblå. Altså en farge. Jeg har ingenting svart.
Og hadde du sett etter nøye så hadde du sett lyseblå barnerom, og et annet som er lysegrønt (som jeg akkurat skulle til å legge ut et bilde av nå), jeg har lysegul gang,og lysegule gulv på barnerom osv. Her er det mye farger, noen sterke, noen duse. Her er også hvitt. Men ikke for mye.

Ble du virkelig så provosert av mitt svar om farger?
Min personlige smak har ingenting å gjøre med det jeg skrev inne hos deg. Det er nettop det som er saken her, at jeg kan skille mellom min personlige smak, og det jeg ville designet for andre. Og jeg ville heller aldri funnet på å kritisere noen for deres valg. det er jo nettop en personlig sak, og alle har forskjellig smak. Jeg finner som regel noe positivt i alt, selv om det nødvendigvis ikke er min personlige smak.
:)

Ingrid sa...

Jeg kjøpte meg akkurat en transparent stol uten armlener til å ha på et lite gjesterom/tv-stue. Hadde også kikket på denne stolen, men endte opp med en jeg fant på Living, til kr 999,-. Er veldig fornøyd med den, og den fungerer også som ekstra spisestuestol :-)

Liza sa...

SÅ bra :) Skal sjekke ut de på Living jeg da.

Liza

Ingrid sa...

Queen, heter de :-)