søndag 10. juni 2012

Skjell fra naturen...


For mange år siden fikk jeg dette nydelige skjellet i gave. Helt til nå har det stått på badet, fylt opp av ymse småting som en legger fra seg på et bad. Men nå tenkte jeg det var på tide å hente frem dette nydelige skjellet.  Fargene er helt utrolig spesielle, og det glinser i farger som grønt, perlemorhvitt og brune nyanser.



Jeg synes det står så vakkert til det grove eikebordet her i stuen. Og jeg undres på hvor skjellet kommer fra, og når det ble åpnet. Sannsynligvis er det hentet opp fra et smaragdgrønt middelhav, omgitt av små øyer med svaiende palmetrær og varme, øde strender.... Drømme-drømme...




Ha en fin dag kjære leser!
Liza

Takket være Mira fikk jeg vite at skjellet er et såkalt Paua skjell, fra New Zealand! Og mest sannsynligvis det vakreste skjellet som finnes i verden. Så gøy å få vite dette da! Mer om disse skjellene kan du lese om her...

2 kommentarer:

Mira sa...

Har flere sånne skjell!
De har eg plukka på strender i New Zealand. dei lager smykker av de også.
Paua skjell er navnet på de!

Google Paua og du kan lese mye mer om de.

Ha ein fin søndag! Klem,

Liza sa...

Oi så gøy at du visste det! takk :)