lørdag 8. september 2012

DIY- Uro av skjell


Frk.fjortis (som egentlig bare er 8,5 år) har vært på besøk hos sin bestemor- Beppe. Navnet "Beppe" fikk hun da jentene var små. De klarte ikke å si bestemor, og det ble beppemo,  etterhvert Beppe, som ble navnet de brukte :)

Likeså var det med meg og min mormor da jeg var liten. Jeg klarte ikke å si mormor, og det ble morna, etterhvert Mona. Jeg ble ganske overasket den dagen jeg oppdaget at hun ikke het Mona, men Bjørg :)



Da vi bodde i Bahrain, og Dubai for noen år tilbake. Så ble min mamma med på flyttelasset :) Ihvertfall for en liten stund. Hun elsker å drive på med forskjellige hobbyer. Og der nede fikk hun dilla på å plukke skjell. Etterhvert begynte hun å lage små Uro-ér ut av disse. Og etterhvert ganske så store. 


Da mamma skulle reise hjem igjen hadde hun samlet flere kartonger med skjell. Og de måtte sendes med spesialforsendelse. Det ble noen dyre skjell.



Frk.Fjortis (8,5 år) lagde sin egen versjon da hun besøkte Beppe forleden. Synes den ble så fin! Snill som hun er så ble det mamman som var så heldig å få den.



Og nå henger den i stuen ved siden av dukkehuset.


Dette er jo noe alle kan gjøre selv. Har du en liten pinne, litt tau og noen skjell eller kongler. Vips så har du en liten Uro.



Nå skal jeg og jentene mine kose oss i svømmahallen noen timer. Og minstejenta skal deretter på vanntilvenningskurs i regi av Gjensidigestiftelsen. Ikke det at hun trenger å vennes til vann. Men jeg håper at hun lærer seg å føle seg trygg uten armringer, og at hun kanskje kan begynne så smått å svømme.
Deretter bærer det avgårde til pappan min og bonusmamman min, og i morgen skal vi feire lillesøsters bursdag. Hurra!

Ha en fin lørdag kjære leser!
Klem fra Liza

2 kommentarer:

Gitte sa...

Ler høyt her jeg sitter! Morna :) FNIS!!!
Kjenmekoselig uro :)
Ha en herlig helg Liza!

Klem Gitte

lek med Kontraster sa...

SÅ kreativt og fint :)

Koselig blogg du har, som jeg dumpet innom ved en tilfeldighet. Kommer garantert tilbake, så legger meg til som følger!

God søndag!

klem
Vigdis