tirsdag 5. februar 2013

5/2-2013


Jeg vil ha vår!!! Jeg er ikke noe vintermenneske. Liker ikke kulda. Jeg liker sollys, varme og lyse kvelder. Jeg liker å sitte ute på verandaen til sen kveld, for å nyte solen og lyset.
Heldigvis merker en at det er lysere nå. Men det er fremdeles vinter og kaldt. Snø, slaps og is. Glatt føre- av og på. 

Jeg og jentene drømmer om å reise til syden. Til varme og lange strender. Drømmer er heldigvis gratis, for å reise- har vi ikke råd til. Sånn er det jo bare. Men vi kan jo alltids spare.
Til sommeren tar vi nok en ferie tilbake til gamle trakter. Kristiansand og Stavanger. Kongeparken og Dyreparken. Gøy for både store og små.

Selv om vi trives i det nye huset vårt, og vi bor landlig og fint til. Så er det stunder der jeg lurer på om det var det riktige å flytte til andre siden av landet. Savner venner. Og savner gamlebyen...
Men gjort er gjort. Og de små trives. Det er det viktigste for meg.

Her hjemme venter vi på et skap til barnerommet. Så vi endelig får flyttet ting til riktig rom, og får ryddet opp i rotet. Gleder oss til det.


Ha en nydelig kveld!
-Liza

3 kommentarer:

Heidi sa...

Hei! Må bare få si det virker som du er ei ordentlig stå-på-dame, og tøft av deg å flytte så langt avgårde. Heldig da, som har familie rundt deg, men jaggu tøft likevel :) Selv skal jeg til sommeren/høsten flytte i nærheten av Fredrikstad - helt alene :) Kjenner ingen der, men har vært der og det er en flott by med flott omegn. Helt tilfeldig at jeg (nesten helt sikkert) har bestemt meg for Fredrikstad. Jeg flytter 160 mil hjemmefra - bare for å prøve noe nytt, og nå er jenta mi snart voksen, så jeg må bare hive meg i det :) Dessuten; nydelig hus du har!! Er lite leiligheter/hus til leie i Fredrikstadomegnen, men kan hende jeg leter på feil sted :) Ha en fortsatt god helg!

Liza sa...

Hei Heidi!
Takk skal du ha :) Hyggelig å høre.

Så spennende at du skal flytte hit! Det var et stort skritt for meg å ta også, spesielt mtp at jeg kjente ingen her, og det var skummelt å forlate venner. Savner Stavanger enda.
Hold meg oppdatert når du flytter davel!
-Liza

Heidi sa...

Man blir nok å savne "gammelplassen" en stund før en får slått seg til ro på nytt sted, bli kjent - både med det nye stedet og nye mennesker. Jeg gruegleder meg til det er min tur å pakke sakene mine og dra sørover, men ser virkelig frem til det. Og er veldig spent på hvordan årstidene forløper der ifht her oppe i nord :) Gleder meg allerede til første vår! Skal holde deg oppdatert, jeg :)